Cercetarea de piata si influentarea obiceiurilor de consum

Am fost tot timpul un mare fan al cercetarii de piata si mai ales al cercetarilor cantitative. Pentru ca atunci cand sunt bine executate, sunt precise si te poti baza pe rezultatele lor pentru a face predictii. Cu un amendament – pe termen scurt. Si din nefericire nu am inteles acest lucru decat cu vre-o 5 ani in urma.

Ai putea sa crezi ca daca stii exact ceea ce gandesc consumatorii sau clientii tai, ai putea crea produsul sau serviciul perfect si le-ai putea satisface intr-o masura foarte mare nevoile sau dorintele. The marketing holly grail! Well, think again.

In realitatea, piata este intr-o dinamica. As putea spune continua. Dinamica este cea care creaza cererea si nu nevoia prezenta.

O cercetare este ca o poza. Desi o poza poate spune multe despre ceea ce se intampla in piata si ceea ce cred clientii sau consumatorii tai, in realitate, ceea ce conteaza este ceea ce va urma. Iar de cele mai multe ori, dinamica nu este influentata de consumatori ci de cei care creaza si vand produse.

Imi pare rau daca dezamagesc o parte din voi, dar de multe ori, cercetarea nu poate sa faca magie. In realitate, un bun consultant creaza mai multa valoare decat o cercetare de piata. Nu inseamna ca nu ai nevoie de studii sau ca in unele ocazii, fara un studiu nu te descurci. Ceea ce conteaza insa, este felul in care folosesti datele si modul in care vei interpreta dinamica datelor. INtr-o zi am sa va spun ce facem noi la Market Trend pentru asta.